2015. szeptember 1., kedd

Hogyan ne szállj el. Az aktatáska története.

Legtöbben beleestünk már abba a hibába, hogy a játék elején oly mesteri módon kigondolt karakterünkkel kissé túlzásba estünk. Nem csoda, hisz csábítóak az epikus fegyverek, a menő ruházat vagy akár a ritka, különleges ereklyék birtoklása. Van azonban egy határ, amit érdemes meghúzni!

A Dobran Team csapata bővelkedik az eltúlzott karakterekben, illetve azok fegyvereiben. Az egyik legtöbbet emlegetett epikus – ám a valóságban használhatatlannak tűnő – felszerelés egy aktatáska volt, mely egy játékosunk fejéből pattant ki. A táskában tartotta fegyvereit, mely egyszerre praktikus és kényelmes megoldás is… Vagy inkább gondoljuk át? Hogy férhetne bele egy olyan pici táskába egy kard és egy gépfegyver? Miért tenne bármelyik kalandozó is ilyet, még akkor is ha mondjuk titkos ügynökkel játszik? Legkevésbé sem praktikus és ami a legfontosabb, nem megoldható! A játékot ettől függetlenül karakterünk zökkenőmentesen végig vitte, bár ez leginkább a kaland mesternek volt köszönhető. A másik legkedveltebb történetünk, amikor a hozzánk frissen csatlakozott társunk kezdte el mesélni, hogyan néz ki a karaktere. Mentségére szóljon, egy olyan lényt próbált megformálni, mely valóban bővelkedik testi elváltozásokban és képzeletünket felülmúló a kinézete, de ettől függetlenül életképes. Nem úgy, mint barátunk, akinek kard lábai voltak, egyik kezével a vizet, a másikkal a tüzet irányította. Hátából két szárny emelkedett ki, farka pedig a teret volt képes uralni… Nem, ilyen nincs! A legmerészebb szerepjáték világában sem, ahol a fizikai törvényeknek – még, ha azok másabbak is – egy ilyen lény vagy akár fegyver megfelelne.


Hogy lehetek egyszerre minden képzeletet felülmúlóan menő úgy, hogy közben reális is maradok? Szerintem egyszerű a megoldás. Igyekezzünk kreatívak lenni, de legyen szó karakter megalkotásáról, vagy fegyverről, képzeljük el, a valóságban, hogyan nézne ki. Életképes lenne? Tudnánk valóban használni? Ha a válasz nem, akkor gondoljuk át, hol van benne a hiba. Fogalmazzuk meg magunkban, mit szeretnénk az ellenségünkből kiváltani, amikor meglát bennünket. Félelmet? Szorongást? Rajongást? Ha kitaláltuk, már is sokkal egyszerűbb elképzelni, belőlünk mi váltaná ki ugyan ezt az érzést. Ha azt szeretném, hogy elbűvölő legyen a karakterem, nem kell feltétlenül mini bőr ruciban mászkálnom és abban megtennem az akrobatikus mozdulatokat egy esetleges harc során – mert ez sem reális, kivéve, ha a Matrix világában játszunk… Elegendő magam elé képzelni egy gésát, aki egy pillantásával képes elcsavarni a férfiak fejét. Így a figyelmemet nem a pimaszul kevés ruhámra, hanem az arcomra, gesztusaimra vagy akár a kisugárzásomra összpontosítom. Valóságosabb, nem?

Akkor is, ha sikerült egy élethű karaktert megalkotnunk, még elbukhatunk vele a játék során. A karakter személyisége, jelleme is könnyen elrontható, ha nagyon radikálisan állunk hozzá egy dologhoz. A való életben sem csak jók vagy rosszak, bátrak vagy beszarik vagyunk. Alakítsunk ki egy jó kis jellemet hősünknek, de tudjunk a helyzethez, társainkhoz is alkalmazkodni. Ha egy karakter a játék folyamán egyre csak ugyanazt hajtogatja és mindig ugyan úgy cselekszik, hamar ráunnak a többiek, a mesélő sőt akár mi magunk is. Törekedjünk megőrizni jellemünket, de ne féljünk a jellemfejlődéstől és a változatosságtól.

Annyira nem kapcsolódik ide, de ha már az elrugaszkodásról beszélünk, érdemes szót ejteni arról is, hogyan beszélünk a karakterünkkel. Egy középkori világban játszódó történet főhőse nem úgy fog szólni társaihoz, mint ahogy mi tennénk. A „Srácok, tegyük el magunkat holnapra, mert nehéz meló vár ránk és k*va korán kell kelnünk” helyett használjuk inkább a „Barátaim, feküdjünk le most, hisz holnap bőven akad tennivalónk, pirkadatkor indulunk” mondatot.

Amennyiben ezt végig olvasva úgy érzed, a szerepjáték nem is igazán neked való, esetleg így nem látsz benne élvezetet, ne keseredj el. Egyrészről, néha valóban mókás elszállósan játszani, másrészről pedig vannak olyan játékok is, ahol kifejezetten erre összpontosít a játék. A túlzás szerelmeseinek is találtak már ki megfelelő sztorit és világot az alkotók. Arról nem is beszélve, hogy ezekbe a hibákba mindenki bele fog esni eleinte, idő kell ahhoz, hogy tökéletesre fejlesszük ezt a tudásunkat. A profivá válás útja viszont garantáltan mókás lesz így.


Az említettek neveit szándékosan nem írtam le, nehogy emiatt legyetek róluk rossz véleménnyel. Zárójelben csak annyit jegyeznék meg róluk, hogy az egyikőjük neve Sz-szel kezdődik és ámel a vége, a másik jómadár neve pedig A betűvel indul és bu a befejezése J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése